.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اسلام منبع اصلی قانونگذاری در لیبی شد

رئیس شورای ملی انتقالی لیبی در سخنانی در جشن آزادی کامل این کشور تاکید کرد هر قانونی که با شریعت اسلامی در تعارض باشد، ملغی است.

به گزارش ‌مهر ، شبکه الجزیره نوشت: "مصطفی عبدالجلیل" در جشن اعلام پیروزی نهایی انقلاب لیبی پس از کشته شدن قذافی که در بنغازی و دیگر شهرهای لیبی در حال برگزاری است، گفت : عبدالفتاح یونس(فرمانده ارشد ترور شده انقلابیون) و همه کسانی را که در راه انقلاب شهید شدند، ارج می نهیم.

وی افزود: انقلاب مردم لیبی از مدتها قبل آغاز شده بود، این انقلاب به صورت مسالمت آمیز آغاز شد و اهدافی مشروع داشت که حداقل خواسته ها بود، انقلاب مسالمت آمیز مردم به خشونت کشیده شد و در نهایت مردم توانستند به پیروزی برسند.

عبدالجلیل بیان کرد: از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی، سازمان ملل متحد و همه طرفهایی که به ما در پیروزی کمک کردند تشکر می کنم و تشکر ویژه ای از رزمندگان لیبی دارم.

وی تصریح کرد: ما به عنوان یک کشور اسلامی، مرجع قانونگذاری را اسلام قرار می دهیم و بسیاری از قوانین را که مغایر با ارزشهای اسلامی است، لغو می کنیم.

عبدالجلیل تاکید کرد: ما در راستای بانکداری اسلامی تلاش می کنیم و هم سودهای غیر اسلامی را لغو کرده و مبارزه فراگیری با ربا خواهیم داشت.

وی گفت : همه زمینهایی را که به زور غصب شده است، به صاحبان آن بازمی گردانیم و نظامیان و غیرنظامیانی که در پیروزی انقلاب نقش داشتند به طور ویژه مورد عنایت قرار می گیرند.

رئیس شورای انتقالی لیبی افزود: از همه مردم لیبی می خواهم که راه مسامحه و گذشت را در پیش گیرند، زیرا آشتی سبب می شود که انقلاب به اهداف خود برسد.

عبدالجلیل سپس با تسلیت درگذشت ولیعهد عربستان، ابراز امیدواری کرد که مردم سوریه و یمن بتوانند به خواسته های خود برسند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.073 seconds.